경기대학교

H 채용정보 일반채용공고

일반채용공고

[일반채용] 미국/테네시 LG판토스 각 부문 인턴사원 채용 (~6/25)
  • 작성자 (20210258 / 대학일자리플러스센터)
  • 작성일자
  • 조회261

접수안내 및 지원문의:

※ 마감기한: 2021년 6월 25일(금) 14:00까지 첨부된 이력서 양식의 이력서 제출

※ 당사는 한국산업인력공단 민간알선기관으로 어떠한 수수료도 받지 않는 해외취업 전문기관입니다.

※ 비자 발급비용은 본인 부담입니다 별도의 비자안내서를 반드시 참고해주세요.

※ 지원관련 문의 : Tel. 02-6268-2280 / Email : jhson@ciderlink.com

※ 상담신청 URL: https://forms.gle/USmwNo8qQeWhGVZi9



● LG Pantos

○ 웹사이트 : www.pantos.com/en/main.do


회사소개:

· 판토스는 1977년 창사 이래 약 40년간 성장을 거듭하여 전 세계를 무대로 수출입 항공ㆍ해상ㆍ철도 운송, 통관, 내륙 운송, 창고 운영, 벌크ㆍ프로젝트 화물운송, 국제특송, 물류컨설팅 등 전방위 물류서비스를 제공하는 한국 최고의 종합물류기업입니다.


모집안내:

· 직책 : Foreign Logistic Planner, Material Specialist, Shipping Clerk

· 근무지역 : 테네시주

· 근무시간 : 주 40시간

· 근무기간 : 1년 ~ 1년 6개월

· 급여 : $31,200 / Year


상세업무내용 :

1. Foreign Logistic Planner Intern

- Process customer orders, plan & optimize shipments into loads, tender freight to third-party carriers.

- Update Transportation Management System with current shipment information.

- Provide detailed instruction to various customers & associates from other shifts by phone and e-mail.

- Provide visibility to management and the customer by tracking, process oversight, auditing, researching and troubleshooting operational issues or functions.

- Complete daily logs and trackers.

- Schedule and send orders/requests to multiple carriers for outbound shipments distribution centers/customers.

- Ensure all pickup and delivery appointments are made between receiver and Customer Company's order lists and track orders to ensure on-time delivery (TMS) to receiver.

- Excellent and prompt communication skills with customers to solve any delivery issues.

- Prepare various reports on a daily basis.

- Other projects and tasks as assigned by the supervisor.


2. Material Specialist

- Oversee the material flow process.

- Establish and maintain supplier release procedure and supplier banking requirements to ensure an uninterrupted supply of raw materials to meet production requirements.

- Establish and monitor finished goods inventory levels to ensure on-time compliance to customer release requirements while minimizing carrying and premium freight costs.

- Review department/plant measurable (customer delivery, supplier delivery, premium freight and inventory) and establish corrective measures for performance adherence.

- Overall ownership of material ordering, availability, and scheduling targeting 2 ~ 4 week inventory levels, at a minimum

- Ensure systemic accuracy of inventory


- Rescheduling materials for pull ins (expedites) and push outs (for inventory control)

- Material Specialist는 Washer 생산에 필요한 Resin이라는 RAW MATERIAL을 담당하게 되며, 생산에 필요한 분량의 Material을 저희 warehouse로 들여오고, 재고 관리하고, 고객사가 요청하는 분량의 shipping out까지 담당하는 업무를 맡습니다.




3. Shipping Clerk

- Prepare shipping documentation based on shipping schedule

- Prepare lost of loading & work orders, issuing shipping label and BOL

- Manage track shipment and create physical documentation

- Excellent and prompt communication skills with customers to solve any delivery issues.

- Prepare various reports on a daily basis.

- Other projects and tasks as assigned by the supervisor.


접수안내 및 지원문의:

※ 마감기한: 2021년 6월 25일(금) 14:00까지 첨부된 이력서 양식의 이력서 제출

※ 당사는 한국산업인력공단 민간알선기관으로 어떠한 수수료도 받지 않는 해외취업 전문기관입니다.

※ 비자 발급비용은 본인 부담입니다 별도의 비자안내서를 반드시 참고해주세요.

※ 지원관련 문의 : Tel. 02-6268-2280 / Email : jhson@ciderlink.com

※ 상담신청 URL: https://forms.gle/USmwNo8qQeWhGVZi9