[일반채용] LVMH 코스메틱스 - Training Admin 모집 (~채용 시 마감)
- 작성자김다빈 (20210125 / 대학일자리플러스센터)
- 작성일자
- 조회17
[근무회사 및 모집부문]
* 근무회사: LVMH 그룹사 (광화문역에 위치한 LVMH 외국계 코스메틱 기업)
* 홈페이지: https://www.lvmh.com/
* 사업분야: 화장품 도매업
* 모집부문: Training Admin
* 특이사항: 자사 화장품 할인, 명절 상여금, 여름 휴가비 별도, 재택 근무 병행
[회사소개]
- 세계 최대 코스메틱 브랜드로 70개 이상의 명품 브랜드를 보유하고 있는 화장품 도매사입니다.
*서류 접수자에 한하여 기업명 공개하고 있습니다.
- 코스메틱 회사 관련 Career, 및 교육 쪽으로 경력을 쌓고 싶은 지원자에게 좋은 채용 건입니다.
[모집분야 및 업무내용]
- 포지션: Training Admin
- 업무 내용
Priority 1 (70%) :
To provide general clerical and training administrative supports to training team.
Priority 2 (30%) :
To support and implement the digital learning and actively contribute to training team in the development of digital learning environment.
-Administrative Support to Training Department
o Support the Retail Education team on all training preparation, activities and projects provide appropriate help when required.
o Assist trainers in setting up training sessions and coordinate training resources including rooms, quipment, and handout materials.
o Manage training calendars, communicate training schedules, updates to participants.
o Provide logistic support on beauty consultant engagement and stock replenishment in training room.
o Support translation work for in-class training modules and materials.
o Coordinate with Retail Education Team and relevant departments to compile all required regular reports and requests e.g. training completion records, payment requisition and administrative work.
-Administrative support the digital learning & training platform
o Administer and maintain the brand e-learning platforms.
o Manage user accounts, enrollments and access permissions.
o Regularly report and update digital learning and training efficiency performance.
o Translate on-line communication modules and upload local contents.
o Coordinate for solving technical issues.
[자격요건]
· Proficiency in Microsoft Office Suite and interested in digital training platform operation
· English Fluency preferred
· Attention to details and time-management skills
· Good communication and interpersonal skills
· A proactive and positive attitude
※ 취업보호 대상자(국가보훈대상자 등)는 관련 법령에 따라 우대
※ 해외여행 결격사유가 없는 자 (단, 남자는 병역필 또는 면제자)
[근무조건]
- 근무기간: 12개월 (평가에 따라 이후 1년 연장 가능)
- 고용형태: 맨파워코리아 소속 파견계약직
- 급여조건: 회사 내규에 따름
- 근무위치: 서울 광화문역 부근
- 근무요일: 주5일(월~금)
- 근무시간: 09:00 ~ 18:00
- 복리후생: 4대 보험, 연차, 연차수당, 제휴 호텔 할인, 화상영어 제휴 할인, 생일/명절 선물, 경조 휴가/경조금, 우수사원 시상 등
[전형절차]
서류 지원 -> 맨파워 상담 -> 지원 기업 서류 전형 -> 지원 기업 면접 전형 -> 최종 합격
※ 전형 절차는 채용 건 별로 차이가 있을 수 있습니다.
[지원서류]
- 제출서류: 국문 이력서 및 자기소개서 (MS Word 양식)
[지원방법]
- 홈페이지 지원 : https://manpowergroupkorea.ninehire.site/job_posting/dEtyLO2u
- 문의사항: 02-2051-6676